Zabiegi CHIRON

BIOPSJA FUZYJNA PROSTATY

Biopsja stercza to jedyne i podstawowe badanie pozwalające stwierdzić raka prostaty

Biopsja fuzyjna prostaty

biopsja fuzyjna prostatyNa podstawie nieprawidłowego badania PSA i/lub badania per rectum możemy podejrzewać raka prostaty. Postępowanie lecznicze może być wdrożone tylko po potwierdzeniu choroby w badaniu mikroskopwym- histopatologicznym. Dlatego tak ważne jest potwierdzenie choroby aby móc wdrożyć odpowiednie postępowanie terapeutyczne.
Biopsja stercza mappingowa wykonywana z użyciem USG w czasie rzeczywistym ma pewne ograniczenia. Podczas takiego badania nie widzimy ognisk podejrzanych, a próbki pobierane są na „ślepo”. Z tego powodu biopsja taka może nie rozpoznać od 20 do 50 % zmian nowotworowych. W tych sytuacjach pomocne jest użycie informacji z rezonansu magnetycznego i wykonanie precyzyjnego nakłucia zmian podejrzanych podczas biopsji fuzyjnej.

biopsja fuzyjna prostatyZgodnie z najnowszymi zaleceniami Europejskiego Towarzystwa Urologicznego biopsja fuzyjna prostaty rekomendowana jest po negatywnej biopsji mappingowej, gdy wciąż istnieją podejrzenia co do choroby raka stercza.

Dzięki zastosowaniu informacji z rezonansu magnetycznego oraz zastosowaniu najnowszej techniki fuzji obrazu MRI i USG, jesteśmy w stanie dokonać precyzyjnego nakłucia
ogniska raka.

Będąca przełomem w diagnostyce raka stercza biopsja fuzyjna stercza , staje się alternatywą dla dotychczasowej tzw. biopsji ślepej wykonywanej tylko pod kontrolą USG.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej ta temat  biopsji fuzyjnej prostaty odwiedź link NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA BIOPSJA FUZYJNA PROSTATY

logob