Zabiegi CHIRON

BIOPSJA FUZYJNA PROSTATY

Biopsja stercza to jedyne i podstawowe badanie pozwalające stwierdzić raka prostaty

Biopsja fuzyjna prostaty

biopsja fuzyjna prostatyNa podstawie nieprawidłowego badania PSA i/lub badania per rectum możemy podejrzewać raka prostaty. Postępowanie lecznicze może być wdrożone tylko po potwierdzeniu choroby w badaniu mikroskopwym- histopatologicznym. Dlatego tak ważne jest potwierdzenie choroby aby móc wdrożyć odpowiednie postępowanie terapeutyczne.
Biopsja mappingowa wykonywana z użyciem USG w czasie rzeczywistym ma pewne ograniczenia. Podczas takiego badania nie widzimy ognisk podejrzanych, a próbki pobierane są na „ślepo”. Z tego powodu biopsja taka może nie rozpoznać od 20 do 50 % zmian nowotworowych. W tych sytuacjach pomocne jest użycie informacji z rezonansu magnetycznego i wykonanie precyzyjnego nakłucia zmian podejrzanych podczas biopsji fuzyjnej.

biopsja fuzyjna prostatyZgodnie z najnowszymi zaleceniami Europejskiego Towarzystwa Urologicznego biopsja fuzyjna rekomendowana jest po negatywnej biopsji mappingowej, gdy wciąż istnieją podejrzenia co do choroby raka stercza.

Dzięki zastosowaniu informacji z rezonansu magnetycznego oraz zastosowaniu najnowszej
techniki fuzji obrazu MRI i USG, jesteśmy w stanie dokonać precyzyjnego nakłucia
ogniska raka.

Będąca przełomem w diagnostyce raka stercza biopsja fuzyjna , staje się alternatywą dla dotychczasowej tzw. biopsji ślepej wykonywanej tylko pod kontrolą USG.

logob

Copyright by CHIRON 2020.