Zabiegi CHIRON

Guz pęcherza moczowego – diagnostyka

Cystoskopia

– czy musi boleć ???
W naszej placówce wykonujemy giętką uretrocystoskopie. Dzięki nowoczesnemu aparatowi , zapewniamy najwyższy komfort badania dla pacjenta.

Co to jest cystoskopia i kiedy ją wykonujemy?

Cystoskopia to jedno z podstawowych badań urologicznych. Dzięki urządzeniu zaopatrzonego w optykę wprowadzanego podczas badania do pęcherza, lekarz ocenia cewkę moczowa oraz pęcherz poprzez oglądanie.

Dzięki giętkiemu endoskopowi badanie jest przyjazne dla pacjenta i niebolesne.

Pacjent powinien mieć wykonaną cystoskopie w przypadku :

– jakiegokolwiek podejrzenia guza pęcherza moczowego

– krwiomoczu

– erytrocyturii stwierdzanej w badaniu ogólnym moczu

– podejrzenia guza pęcherza moczowego w obrazie USG

– diagnostyce niespecyficznych objawów ze strony dróg moczowych mogących świadczyć o chorobie nowotworowej pęcherza moczowego.

W naszej poradni podczas badania możliwa jest biopsja zmian podejrzanych i badanie histopatologiczne – co jest szczególnie istotne w przypadkach wątpliwych.

Po badaniu :

-wskazane jest przyjmowanie dużej ilości płynów

– u większości pacjentów występują objawy podrażnieniowe objawiające się uczuciem parcia na mocz , zwiększoną częstotliwością oddawania moczu . Są one związane z mechanicznym podrażnieniem śluzówki dróg moczowych przez endoskop.

– pacjent otrzymuje lek przeciwzapalny jako profilaktykę zakażenia dróg moczowych.

cystoskopia, badanie cystoskopijne, cystoskopia zabieg, cystoskopia Warszawa, cystoskopia cennik